De reis door Marokko - Reisverslag uit Uden, Nederland van Loes Donkers - WaarBenJij.nu De reis door Marokko - Reisverslag uit Uden, Nederland van Loes Donkers - WaarBenJij.nu

De reis door Marokko

Blijf op de hoogte en volg Loes

08 Mei 2013 | Nederland, Uden

Na nu al bijna twee dagen terug te zijn hier mijn verslag van de afgelopen twee weken in Marokko. Daar had ik niet echt de beste wifi om er een verslag op te zetten maar hier komt hij dan

bij onze aankomst in marrakech/marokko kwamen hebben we 1 uur moeten wachten met onze paspoorten. Toen we daar eenmaal voorbij waren en onze bagage gingen halen (die er natuurlijk al een half uur lag) waren we al snel een backpack kwijt. De backpack van victoria was nergens te bekennen. Uiteindelijk toch maar richting marrakech gegaan naar ons hotel. welliswaar zonder koffer van victoria. Wanneer we de bus uitstapten om richting ons hotel te lopen, leek het wel of we door de straatjes van alladin liepen. Van die luiffeltjes met franjes eraan. Die zelfde avond in het hotel ontmoeten we een engelse docent/schrijver. Dit was erg interessant omdat je meteen in aanraking komt met iemand die iets over het land kan vertellen.

En die eerste nacht schiet ik ineens rond 5 uur wakker van een soort geschreeuw. Dit bleek echter de moskee te zijn die daar iedere nacht om 5 uur afging. De eerste keer schrok ik hier nog van. De laatste nachten hebben we er gewoon doorheen geslapen gelukkig.

We vertrokken de volgende dag naar essouria en zagen daar onderweg ineens de geiten in de boom. dit was echt raar. maar wel zo vet om te bekijken.

Wanneer we in essouria waren gingen we daar wat rondlopen voor verschillende opdrachten. Wanneer we even met zijn 4 (wieteke,mirian, mandy en ik) hadden besloten te gaan zitten op een kasbah kwamen we in contact met twee mannen/jongens. Deze begonnen te zingen en te spelen met hun gitaar. hier hebben we erg mee gelachen.

Terwijl je hier door de straatjes loopt krijg je de gekste opmerkingen naar je toe zoals:
- do you want to see my home?
- For you i make 6 childeren with you
- Hollandd, mirhiunana en sex
- No miriuhana only sex zei de volgende weer

Met de bus hebben we nog verschillende plaatsen bekeken. Hier echt teveel om over te vertellen. We zijn ook in de Sahara geweest. Dit was een erg mooie ervaring. We hebben drommedaris gereden en henna laten zetten. Na het spelen in deze reusachtige zandbak moesten we helaas al weer bijna naar huis. Lange wegen door de bergen, maar zeker een mooi uitzicht! het was een geslaagde mooie reis!!