Alle eerste ervaringen en avonturen - Reisverslag uit Phillipsburg, Verenigde Staten van Loes Donkers - WaarBenJij.nu Alle eerste ervaringen en avonturen - Reisverslag uit Phillipsburg, Verenigde Staten van Loes Donkers - WaarBenJij.nu

Alle eerste ervaringen en avonturen

Door: Loes Donkers

Blijf op de hoogte en volg Loes

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Phillipsburg

WOW, wat ik in deze dagen allemaal heb mogen ervaren is echt veel. Van een carnavalsparade tot op het politiebureau zitten. Laat ik bij het begin beginnen. We hebben onze eerste duik gemaakt op Sint Maarten. Dit was een oefenduik voornamelijk voor Mandy. Bij deze duik zijn we niet dieper geweest dan 8 meter. Er was wel van alles te zien onderwater. Ik kreeg meteen een warm welkom. Ik sprong van de boot af en BAM een barracuda voor mijn neus! Verder hadden ze onder andere een helikopter, boot en vliegtuig in het water gelegd. Dit was wel tof! Na het duiken zijn we een beetje gaan winkelen. Dit was wel grappig want er waren cruiseschepen die aangelegd hadden. Hier zijn alle winkels op ingesteld. De prijzen worden als de cruiseschepen er zijn meteen hoger en als je blank bent betaal je het dubbelen als een local haha! De dag erna zijn we weer gaan winkelen en hebben we daarna een kijkje genomen in een resort een stukje verderop. Een reusachtig zwembad verwacht, maar moesten genoegen nemen met een zwembad van 1m bij 1m. Het strand was er wel heerlijk! Het zand was wat fijner en je had er bedjes (maar eigenlijk niet voor ons besteed haha). s ’Avonds kregen we onze auto. Hier is het hele avontuur mee begonnen. Nadat we een mooie auto in ontvangst namen, werd hij door David degene van wie we de auto huurde geparkeerd voor in de straat. Niks aan de hand zou je zeggen. Nou de volgende dag gingen we weer duiken in de morgen. Wat overigens erg vet was! Ik ging snorkelen en Mandy en Joris (NL jongen die ook zijn PADY ging halen) gingen duiken. Tijdens de diepe duik ging ik erboven snorkelen. Het was erg helder water dus ik kon alles zien! WAT GAAF DIE HAAIEN! Een aantal mooie haaien kwam voorbij gezwommen. Dit vond ik wel echt vet! Maar goed terug naar de auto, de parade was die zelfde dag. Hiervoor hadden ze de hele frontstreet afgezet en natuurlijk alle auto’s verplaats. Dus ook die van ons! Hopaa meegesleept, en onze auto was al weg voordat we erin gereden hadden! We wisten niet goed wat we nu moesten doen. We kwamen erachter na dat de parade was afgelopen. Die parade was overigens erg cool. De mensen waren echt prachtig en overal werd er gedanst. We stonden bij een lokale kroegje waar we die dag ervoor gegeten hadden. Dit was erg gezellig. We hebben meegedanst, wat gedronken, mooie foto’s gemaakt maar vooral genoten van dit prachtige feest wat eens in de twee jaar voorkomt! Na de parade zijn we naar ons appartement gegaan. We hebben David gebeld (de man van de auto). Die vertelde ons dat we naar de politie moesten bellen. Dit hebben we gedaan en vervolgens moesten we naar het politiekantoor komen. Dit ging niet van 1,2,3 want hij was gesloten en vervolgens hebben we een agent gevonden en aan hem gevraagd waar we dan moesten zijn. Deze bracht ons naar een ander politiekantoor. Hier werd alles netjes geregeld, maar wel nadat ze ons eerst hadden uitgelachen (wat ik volkomen begrijp haha). We werden naar onze auto gebracht en ik mocht meteen, ja hoor in de spits, in een nieuw land, naar ons appartement rijden. En dat ging nog goed ook nog! Wel even wennen dat het een automaat is en dat ik niet hoef te schakelen, maar na een tijdje ging dat wel beter! Al met al, alweer een aantal ervaringen rijker! Het was weer leuk.

• 01 Mei 2014 - 20:03

Toon:

Hoi Loes wat een geweldige ervaring geniet er maar van.
    En net als ik ook bij ons Mandy zeg let op waar je de auto neer zet.
    Groet, toon

• 01 Mei 2014 - 22:55

Aukje:

Hahahahhaa!!
    Super vet verhaal al Loes!! Gaaf van die haaien, tof dat je die parade mee maakt en ja van jullie auto..... Hahaha dat is gewoon te komisch :P!!!
    Goed bezig haha ;p!!!

• 01 Mei 2014 - 23:38

Maria Donkers:

Ha damens, nou lijkt me maar raar heb je een auto en weg is hij weer.
    Hier moet je een boete betalen daar niet..? Maar weer iets geleerd net als in Frankrijk Loes toen we dachten heerlijk aan het strand te staan, weet je het nog.
    Zolang je het maar op kunt lossen. Doeidoei Maria

• 02 Mei 2014 - 13:08

Maud:

Wat een verhaal!
    Als jullie avontuur zo al begint, ben ik benieuwd naar de rest! ;)
    Mooie foto's van de parade!

Geniet ervan!
    Liefs, xx

• 06 Mei 2014 - 16:06

Thea:

Hey Miep, Alles flex bij jou? Je maakt wat mee zeg .Dat is natuurlijk wel vet ben benieuwd naar wat jij nog allemaal gaat beleven.
    Nou Kanjer zet m op en we spreken elkaar. Doei Miepie